Content: Slate Blackcurrant Watermelon Strawberry Orange Banana Apple Emerald Chocolate Marble
Background: Slate Blackcurrant Watermelon Strawberry Orange Banana Apple Emerald Chocolate Marble
Pattern: Blank Waves Notes Sharp Wood Rockface Leather Honey Vertical Triangles
mzuk

Energy drinki - ankieta do magisterki

16 postów w tym temacie

Witam,

Piszę pracę magisterską na temat podejmowania decyzji konsumenckich i chciałbym Wam dać do wypełnienia krótką ankietę na temat energy drinków. Mam nadzieję, że zechcecie mi pomóc. Bardzo zależy mi na Waszych odpowiedziach i opiniach!

Tutaj link:

http://www.moje-ankiety.pl/wypelnij/kwestionariusz/7678/

Wielkie dzięki!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Czemu, jak ktoś nie pił prosisz o nie wypełnianie, a w odpowiedziach jest możliwość np. "nigdy".

Pomyłka, czy planowane ? Tak tylko zwracam uwagę na wszelki wypadek :readit:

Pozdro.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ogólne wyniki

Kiedy ostatnio spożywałeś jakikolwiek napój energetyzujący?

dziś 11,40%

w ciągu ostatnich 7 dni 27,96%

w ciągu ostatniego miesiąca 23,87%

w ciągu ostatnich 3 miesięcy 18,06%

w ciągu ostatnich 6 miesięcy 8,81%

ponad 6 miesięcy temu 9,89%

nigdy 0,00% (kto wcześniej nie zrezygnował z ankiety, bo nie pija napoi, to został usunięty...)

Jak często pijesz napoje energetyzujące?

codziennie 3,44%

przynajmniej raz na tydzień 18,71%

przynajmniej raz na miesiąc 30,75%

raz na kilka miesięcy 34,83%

około raz na rok 6,67%

rzadziej niż raz na rok 5,59%

wcale 0,00%

Którą markę najczęściej spożywasz?

Red Bull 19,57%

Tiger 43,01%

Burn 6,67%

XL 0,86%

Bullit 2,58%

Ice Cool 0,21%

R20 1,72%

GreenUp 1,50%

jedna z marek supermarketów (np. energy drink z Biedronki lub Carrefoura) 14,62%

inną 6,23%

żadną 3,01%

Jaką pojemność napoju preferujesz?

250 ml 60,21%

500 ml 10,32%

1 litr 17,20%

inną 0,21%

jest mi to obojętne 12,04%

Ile kofeiny w napoju energetyzującym preferujesz?

300 mg/l 10,75%

320 mg/l 9,46%

340 mg/l 13,12%

obojętnie, ile jest kofeiny 66,67%

Zaznacz jedną lub kilka cech, na które zwracasz uwagę podczas kupowania napoju energetyzującego.

cena 71,18%

smak 58,06%

pojemność 33,76%

jest schłodzony 46,67%

ilość kofeiny 15,91%

ilość cukru 8,39%

konserwanty 7,10%

marka 43,66%

wzór opakowania 11,18%

słodkość 13,33%

zapach 17,20%

jest orzeźwiający 33,98%

inni go piją 9,89%

inna (jaka?) 3,66%

Oceń poszczególne cechy produktu, jak mocno są one dla Ciebie ważne.

1 - zupełnie nieważna

2 - mało ważna

3 - trochę ważna

4 - średnio ważna

5 - w miarę ważna

6 - bardzo ważna

7 - najważniejsza

średnia

ilość kofeiny 3,33

cena 5,53

marka 4,56

Oceń poniższe cechy produktu. (oceny deklaratywne)

1 - zniechęca do kupna napoju

4 - obojętna

7 - bardzo korzystnie wpływa na wybór napoju

ilość kofeiny 300 mg/l 4,07

ilość kofeiny 320 mg/l 4,33

ilość kofeiny 340 mg/l 4,5

cena 1,99 zł 5,89

cena 2,99 zł 4,69

cena 4,99 zł 2,38

marka Red Bull 5,77

marka Carrefour 2,31

marka Tiger 5,27

Wystandaryzowane (żeby w sumie każda "trójka" dawała 0)

ilość kofeiny 300 mg/l -0,23

ilość kofeiny 320 mg/l 0,03

ilość kofeiny 340 mg/l 0,2

cena 1,99 zł 1,57

cena 2,99 zł 0,37

cena 4,99 zł -1,94

marka Red Bull 1,32

marka Carrefour -2,14

marka Tiger 0,82

CONJOINT (wyniki z tego oceniania puszek)

Co jest najważniejsze przy wyborze napoju:

cena 38,66%

marka 45,52%

ilość kofeiny 15,83%

Użyteczności (oceny wyliczone, nie deklaratywne)

Wyraz wolny 5,67

cena 1,99zł -1,47

cena 2,99zł -0,13

cena 4,99zł 1,6

ilość kofeiny 340 mg/l 0,3

ilość kofeiny 320 mg/l 0,02

ilość kofeiny 300 mg/l -0,33

marka Red Bull 2,04

marka Carrefour -1,3

marka Tiger -0,74

(na poziomie deklaratywnym Red Bull nie jest aż tak ubóstwiany, a Carrefour jest dużo mniej pożądany - jak widać, nawet w anonimowej internetowej ankiecie lubimy się lansować)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No to badania są już na fajnej grupie przeprowadzone. Czy masz taką ankietę z poprzednich lat? i jak wywnioskowałaś na temat tego redbula i lansu;P

Co chcesz teraz analizować i pod jakim względem jakie czynniki z którymi - może jakieś plany czy pytania :>?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Midnight., tak zwany markowy produkt w tym przypadku redbull ;) jest popularny - bo: i tu trzeba zrobic dodatkowe badania by wiedzieć czemu ;P . Na pewno bo ma najlepszą sieć dystrybucji i w wielu miejscach nie ma alternatywy do zakupu tego produktu (kluby, dyskoteki,puby, budki z jedzeniem, etc), kolejny powód że jest produkowany ze składników wysokiej jakości co przekłada się na smak. Jest to jedyny napój który miał odpowiednią promocje marki co do dziś pozostało w świadomości wielu użytkowników. Wiele osób jako markę napoju energetycznego jest stanie wymienić tylko redbull

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Koles, no tak, dokładnie. Poza tym świadomość tego, że jest to markowe, a skoro jest markowe to i wyśmienite, trendy i postawi mnie na nogi- działa na naszą podświadomość. A fakty są takie-bynajmniej w moim odczuciu- że red bull i bullit są praktycznie identyczne, tyle że red bull jest rozpowszechniony od dawien dawna [np słynne reklamy w tv]

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Oceń poniższe cechy produktu. (oceny deklaratywne)

Wystandaryzowane

marka Red Bull 1,32

marka Carrefour -2,14

marka Tiger 0,82

Użyteczności (oceny wyliczone, nie deklaratywne)

marka Red Bull 2,04

marka Carrefour -1,3

marka Tiger -0,74

Kiedy pytano respondenta wprost, to marka Red Bull nie jawiła się dla niego tak atrakcyjnie. Natomiast przy ocenach już konkretnych produktów, okazuje się, ta marka kierowała jego wyborami konsumenckimi mocniej.

Analogicznie: ludzie deklarowali, że Carrefour to syf, ale już w momencie wyborów między różnymi produktami, po przeliczeniu, wyodrębniony wpływ tej marki nie był aż tak niekorzystny. Ludzie nie chcą przyznawać się do picia Carrefoura.

To prawda, Red Bull charakteryzuje się dużą siłą marki. Skoro wywnioskowałem z badania, jakie elementy i jak mocno wpływają na chęć kupna, to teraz będę się starał pogłębić te wnioski. Np. dlaczego marka? Co oznacza marka dla konsumenta? Jednak chyba będę opierał się na teorii naukowej, a nie na kolejnym badaniu. Badam sam proces podejmowania decyzji i to głównie pod względem teorii ekonomii (i racjonalnego wyboru, który powinien zależeć tylko od ceny i jakości, a nie od emocjonalnych konotacji marki).

Nie mam badań z poprzednich lat. Robiłem jednak wcześniej badanie smaku tych napojów, testem ślepym. Okazało się, że ludzie nie potrafią odróżnić Carrefoura, Red Bulla i Tigera, gdy nie wiedzą, jaką właśnie markę piją (ani na ogólnym wymiarze smaku, ani też na wymiarze słodkości, orzeźwienia i zapachu). To bardzo istotne dla dalszych wniosków, bo okazuje się, że wpływ marki jest dużo bardziej symboliczny niż faktycznie przekładający się na jakość (tym bardziej, że tak mało osób patrzy na skład napoju).

Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za pomoc. :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

mzuk, świadomość że redbull był pierwszy i jest napojem energetycznym - to on trafił na rynek i zrobił rewolucję. Ten fakt też pozostaje w świadomości konsumenta.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.


Zaloguj się teraz